Lockilock och eufori

Jag överlevde gårdagen OCH de sista av mina maratonmöten! Jag var fullkomligt euforisk när jag kom hem vid nio-tiden i går kväll. Ljuvliga känsla! Får jag bara jobba undan lite gammal skåpmat ska nog livet kunna börja igen!

Tiger är iväg på konferens idag och kommer inte hem förrän i morgon bitti. Trist förstås, fast det blir ju ännu härligare att träffas sen när han kommer hem igen.

Vad nytt på fröfronten? Tyvärr har en hel del av fröerna nog bestämt sig för att inte sätta igång och växa... lite snopet förstås. Jag försöker ett tag till - jag ger inte upp så himla enkelt.

Jag borde köpa sättpotatis men alla förpackningar är fullständigt enorma. Det passar inte alls våra behov. Jag tänkte bara odla lite färskpotatis i en ruta till midsommar och början av sommaren. Inte starta potatisodling i större skala. Jag får se om det finns mer intressanta alternativ någon annanstans.

Idag har jag planterat broccoli också. Det ska bli intressant att se om den kan ta sig. Det är något jag aldrig försökt mig på förut. Lilla A blir alldeles lyrisk när man pratar om broccoli - eller Lockilock som han kallar det. Det var hans önskerätt på tvåårsdagen!! Ja, blir inte den ungen vegan så vet inte jag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0