Njutning i trädgården

Mycket har hänt i trädgårdsväg! Sommaren är på väg!

1. Broccolin har kommit upp nästan allihopa. Nu ska de få växa till sig lite innan de kan planteras ner i landet.

2. Alströmerian har börjat gro och jag har planterat sju (?) frön i jorden.

3. Någon/några av aklejan har grott. Dock verkar den lite envis och merparten har åkt in på kylning i kylskåpet.

4. Porslinsblomman har sex stycken blomklasar på gång. Härligt!

5. Jag har planterat om en hel drös med agastache, fingerborgsblomma och lejongap. De ser bra ut tycker jag.

6. En av orkidéerna sätter nya knoppar på den redan blommande stängeln! Uppenbarligen är det någonting jag gör rätt!

Undrar just när det kan vara lagom att plantera ut luktärterna? De börjar snart växa ifrån sitt fönster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0