Sjukfredag

Jag och stora M är hemma idag. Hon har haft magknip och feber från och till hela natten. Vi är lite möra men det känns skönt att få vila ut litegrann efter värstingveckan.

Jag trodde i min enfald att hennes magonda var över. Hon har inte haft ont i magen på säkert tre veckor (från att ha haft det flera gånger i veckan). Vi har skalar alla äpplen och päron och det tycks ha hjälpt. Igår åt hon dock ett halvt päron med skal och vindruvor. Ska det verkligen få SÅ stor effekt? Hon har ont ganska långt ner i magen... jag funderade på urinvägsinfektion men det tycks inte göra ont på "rätt ställe".

Jag tänker ge henne C-vitamin och se om vi får någon förbättring. Annars får vi väl ta en tur till farbror doktorn.

I morse anmälde jag till alla instanser att jag skulle stanna hemma. Det tog sammanlagt 25 minuter!! Är det klokt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0