Skvallercentralen

Mitt jobb är lite som en kokande skvallergryta för tillfället. Det läskiga är att jag känner att jag börjar engagera mig i det hela och nästan känner mig lite syndigt snuvad när "the boiling point" närmar sig och rinner ut i ett småslaskigt antiklimax.

Om jag fått en tia för varje gång jag hört orden; "Fast det är inte offentligt ännu så prata inte med någon om det" på sistone så skulle jag ha gjort mig en nätt liten hacka vid det här laget.

Fast det var nästan ännu bättre för några år sen när ryktena fortfarande gick om en särdeles blöt "firmafest". Samtliga närvarande chefer blev askalas och hoppade i sängarna, hånglade med underlydande och gick bärsärk. De ryktena var oerhört seglivade och plockades fram, dammades av och cirkulerade ett varv till som en kär gammal klenod. Samtliga chefer som var med på det ovanligt livade kalaset har vid det här laget lämnat skutan och nytt skvaller måste självklart fabriceras.

Vad de handlar om? Ja, jag är då inte den som springer med skvaller! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0