Barnmorskorna

image24


Såg på den nya dokumentärserien Barnmorskorna igår. Oj, vad mycket minnen det väckte. Både positiva och negativa. Särskilt hon som hade värkar i en hel evighet - så var det för oss med stora M. Jag hade värkar konstant i tre dygn. Det värsta var nog att de höll i sig var tionde minut, vilket innebar att de inte var särkskilt effektiva men omöjliggjorde all sömn!

Till slut efter elefantdoser av värkstimulerande medel fick vi vår lilla prinsessa. Det var, som ni nog förstår, värt allting.

Med lilla A var det tvärtom - det gick i ett rysligt tempo. Nästan för fort och explosivt. Tack och lov hade jag världens bästa barnmorska i det läget annars hade jag kanske rasat ihop. En person som jag tyckte mycket om hade tagit livet av sig två dygn innan. Det var med hennes bild på näthinnan jag födde mitt barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0