Härlig morgon

Det är ljuvligt vårväder idag. Det känns lite overkligt att vi var ute och byggde snögubbe i förrgår. Sitter framför datorn med varm choklad med grädde och saltgurkemackor. Schysst!

Tanken att gå tillbaka till jobbet på måndag är vedervärdig. Jag avskyr egentligen inte mitt jobb men det är så förbannat stressigt och är man det minsta efter med något arbete får det gigantiska konsekvenser. Jag måste dra ner tempot, för min egen skull. Jag skulle självklart ha gjort lite arbete nu under ledigheten men hur intresserad har jag varit av det, tror ni? Rätt svarat: Inte alls.

Mina frösådder har äntligen tagit sig! På andra varvet tycks jag göra betydligt mer rätt och får minsann utdelning. Följande har grott (sen sist):

Agastache "Apache Sunset"
Röd rudbeckia
Fingerborgsblomma
Lejongap


image25
Bilden från odla.nu


Nu på förmiddagen ska vi göra en liten tur till det lokala köpcentret. Stora M ska på femårskalas på söndag. Vi behöver alltså köpa present och dessutom utklädningskläder eftersom det blir maskerad. Vanligtvis brukar jag sy något men jag känner att både tiden och inspirationen tryter. Tiger frågade henne om hon inte kunde tänka sig att vara indian (eftersom vi har kläder till det). Det gick förstås inte. Hon skulle ju vara älva eller fé vilket inte var så svårt att räkna ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0