Konversation

Jag och Tiger satt i bilen i eftermiddags, tämligen nöjda med oss själva. Påsklediga och framför allt bara väldigt nöjda med oss själva. Anledningen till denna otippade nöjdhet var att vi lämnat tillbaka en lampa i lampaffären. Vi bestämde oss för ett tag sen att vi verkligen behöver en lampa ovanför matbordet i vardagsrummet. I en av stadens lampaffären hade Tiger snackat in sin ordentligt och fått massor med hjälp och service. Vi köper hem Lampan med stort L. Den visar sig var lika upphetsande som messmör. Inte alls, med andra ord.

Lampan måste tillbaka.

Ingen är dock speciellt hugad. Tiger allra minst efter sitt jiddrande med (de kvinnliga) försäljarna. Dagarna springer iväg och vi inser att den här dagen är den sista som vi kan göra ett återköp med någon slags heder i behåll. I lampaffären pratar jag på och försäljerskan gör sitt bästa för att pracka på oss något annat istället. Vi är dock ståndaktiga och köper ingen ny lampa.

Väl i bilen igen ser vi en skäggig man på en gammal cykel. Han har en Kånken-ryggsäck på ryggen.

- Han är med i Jordens vänner, säger Tiger.
- Ja, jag förstod nästan det, säger jag. Ja, antingen det eller hemlös.

Tiger tittar på mig i några sekunder och gapskrattar sedan. Man har inte roligare än man gör sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0