Planteringsbestyr

Jag har insett att jag måste börja plantera på allvar... jag ligger efter schemat. Har en del växter som inte alls vill som jag. Något har jag uppenbarligen gjort fel. Nu testar jag med nya metoder och nya växter.

Idag har jag sått
  • Akleja "Emperor"
  • Akleja "Blue bonnets" (två olika metoder för att utröna vilken som verkar mest effektiv)

Förbereder
  • Riddarsporrar "Blue fountains" genom att sätta ut påsen med fröer i kyla i två dygn. Sen kanske de blir tacksamma i värmen och vill gro.
  • Stockros "Watchman" får dra vatten i ett dygn för att säkert gro.
  • Luktärter " Romeo", "Pulsar", "Oxford Blue", "Rosy Dawn" och "Champagne Bubbles" får dra vatten tills grön fläck visar sig.
Jag vill verkligen att dessa ska gro. Jag är lite besviken på min "tur" så här långt. Jag misstänker att jag haft för mycket vatten, för lite ljus och kanske en aning för kallt. Nu testar jag igen. Det som grott hittills är två sorters violer/penséer och ev en pampasgräs.

viol 482037-10
Violer som kommit upp                Pampasgräs som troligen kommit upp

emp blue emperor
Akleja som är nyplanterad               Riddarsporre som snart planteras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0