RIX FM-fundering

Finns det en särskild anställningsidé på Aftonbladets radioredaktion?

Personalkontoret:

Bertil: Jaha, gott folk, vi har vikande lyssnarsiffror... Vi måste ha ett vinnande koncept! Något som får folk att haja till... ja, kanske till och med att sitta och fundera på vad det egentligen är de hör. Något revolutionerande!
Kalle: Hur tänker du nu? Att vi ska fabricera nyheter, typ J Lo hånglade upp en enbent dvärg på Café Opera under sitt senaste sverigebesök?
Bertil (bleknar): Nej, det vågar vi inte...! Kommer du inte ihåg när "Skärgårdsdoktorn-Ebba" hotade med stämning efter att vi berättat om hennes felsteg i Let's Dance... Nej, du är alldeles galen!
Nisse: Men vad ska vi då locka med om vi inte kan locka med våra nyheter?
Bertil: Hmm... jag vet! Vi anställer folk med jätteunderliga namn så att folk lyssnar på våra nyheter bara för att försöka luska ut deras namn. Det är ju ofarligt ur stämningssynpunkt.

Där har ni förklaringen till att nyhetsankarna heter saker i stil med Engla Jamais, Messiah Hallberg, Miklo och Erika (med betoningen på E:et). Och tydligen är jag inte ensam om att undra.

Kommentarer
Postat av: NHG

Kan det vara så att du är en idiot?

2008-04-14 @ 14:47:31
Postat av: Aquilegia

Hmm... jag vet inte. Så kanske det är - det hade jag nog inte riktigt tänkt på. Vilken tur att du seglade in och upplyste mig!

Ha, ha, undrar just vem idioten är... Det är ju uppenbarligen inte jag som lämnar ANONYMA kommentarer i DIN blogg. Men va fan, det kan jag bjuda på!

2008-04-15 @ 17:31:16
URL: http://aquilegia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0