Tålamod är en dygd...

Efter X antal veckor har jag fortfarande bara fem plantor som grott... Jag är en tålmodig människa - men det får faktiskt finnas gränser! Den andra fröboxen har åkt in i bastun; småkallt och mörkt gör kanske underverk?

Lilla A blev hemskickad från dagis idag - magsjuka. Jag vet inte hur många gånger jag fått dra historian om vår sjukhusvistelse vid det här laget. På det hela taget tycks han ha hämtat sig ganska bra vid det här laget. Skelar gör han fortfarande men jag tycker att det verkar bättre, trots allt :)

Igår var vi och "tittade" på våra kompisars nya bebis. Våra barn var ganska till sig men jag tror inte att de skulle önska sig ett syskon i praktiken, mest i teorin. "Beisen", som lilla A säger, var särskilt intressant för att den var så liten och mjuk. Allt enligt mina barn.

Jag läste ut Catharina Ingelman-Sundbergs Vikingablot idag. Ganska intressant, kanske inte så jätterevolutionerande ur språkperspektiv men absolut intressant och tänkvärt om man betänker kvinnans roll under vikingatiden. Jag inser hur mycket det är jag inte vet om den tiden trots att jag alltid varit intresserad av den perioden! Skolans läroböcker lämnar faktiskt en del övrigt att önska när det gäller vikingatiden. Jag inbillar mig att Ingelman-Sundberg gjort mycket research. Tidigare har jag läst en bok av henne som heter Förföljd.


image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0