Orkidésug

Igår kväll surfade jag runt på Neovitas orkidéprat och blev alldeles hagalen efter alla ljuvligheter som finns. Än så länge är jag fortfarande inriktad på kära gamla Phalaenopsis även om det finns massor med andra skojigheter. De jag har tycks må ganska bra eftersom två nya stänglar är på framfart. Luftrötterna ovan jord ser dock lite sorgsna ut - troligen beror det på att jag hållit igen på vattningen nu i vinter. Ja, vi får väl se hur det artar sig.

Men det jag ville säga var att tydligen är Välaplantor här i närheten något av mästare på orkidéer. Hade ingen aning eftersom jag inte varit där. Vi är sanslöst bortskämda med blomprakt i trakten (Sofiero, Fredriksdal, Flora Linnea, Cedergrens m fl). De öppnar tydligen först 1 april igen. Gissa vem som bankar på porten då?

image15 image17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0