Alster från helgen

Idag slutförde jag ett nytt kort och ett annat har jag haft liggande från förra helgen igen. Bildkvaliteten är som vanligt tyvärr alldeles för dålig. Eftersin datorn är ganska usel vill jag inte bildbehandla och spara i onödan.



Bild: Lilja målad med akvarellfärger. Kanten på motivet infärgat med Creamy Brown (Cat's eye)
Papper: Olivgrönt från DCWV och bakgrundspapper infärgat med Distresser Antique Linen. Fjäril Mellan från Inkido stämplad med samma distresser. Pappret distressat med Making memories distresser och skrynklat. "Skrynklorna" är infärgade med Chestnut roan och Creamy Brown (Cat's eye ink).
Den lilla skylten med "Grattis" har jag handtextat med Gel roller i guld, färgat in kanterna med Creamy Brown.
De små pärlorna i rosa har jag återvunnit från en tröja som dottern vuxit ur.


Blixten har tagit lite väl bra och blekt skylten. Men pärlorna syns ganska bra liksom en del skrynklor och fjärilen.



Närbild på motivet.

Mitt andra kort gjorde jag idag efter en skiss som jag hittade hos Jen del Muro på I love 2 stamp. Det är nog någonting som jag ska prova på lite mer eftersom jag har en tendens att göra väldigt enkla, "icke-pryttliga" kort och skisserna tvingar mig att prova på lite nytt. Sen måste jag också bli mer våghalsig när det gäller färgkombinationer... det kommer nog så småningom.



Bild: Sweet Pea stamps färglagd med akvareller
Papper: Mörklila (DCWV), ScrapRooms egna "Aquarelle" (rosa) och Basic Grey "Wisteria"
Dekoration: Fjäril från Inkado, stämplad i Creamy Brown. Kanter i Chestnut roan.


Kommentarer
Postat av: sarah-louise

stunning creations on your lovely, lovely Sweet pea make, and fab colours

2010-10-02 @ 15:31:18
URL: http://tiggertastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0