Destruktiv helg?

Fredag och lördag har hittills gått i förstörelsens tecken.

1. När jag lagade mat igår tog Tiger en snabb dammsugning. I hastigheten rundar han köket i ett huj... och hoppsan där rök en flisa i vårt ganska nya vita kök

2. Under nyss sagda matlagning märker jag att det knäpper konstigt. Det är en platta i spishällen som satt igång sig själv (!) och nu idogt försöker smälta aluminumfolien på en form som står där. Inte så bra! Jag rycker formen kvickt som attan men folien har smält ner i hällen. Aaaaaah! Vad göra? Jag plockar fram hällens rengöringskniv och varvar den med svinto. Det går hyfsat men på ett ställe har folien smält ner såpass att det gått en flisa. Inte kul.

3. På eftermiddagen inser vi att min cykel står kvar nere vid busshållplatsen. Där har den stått sen fredag morgon. Räddningsinsatsen påbörjas (kombinerat med en glasstur i det fina vädret). När vi träffar cykeln igen har den en splitter ny prydnad. Någon tyckte tydligen att barnsitsen var alldeles för odjärv och bestämde självsvåldigt att dekorera med två fräcka tags. Precis det jag tänkt att göra själv - tänka sig!? Nu slipper jag visst det! Om du råkar känna "SMP" och "ecks" får du hälsa och tacka.

I övrigt är jag ganska nöjd med min dag. Att inte arbeta med jobbsaker en helg är sannerligen alldeles fantastiskt! Jag kommer att prova på det igen.

image54




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0