Fest med förvecklingar

Tiger kom hem en dag och berättade att han hade fått ett märkligt mejl. En man, som vi kan kalla Tobias,  på hans arbete, som jobbar på en helt annan avdelning, hade bjudit in oss på 40-årskalas. Ojdå, sa jag. Till saken hör att vi inte har något gemensamt alls. Vi har några gemensamma bekanta, barn som går på samma dagis och Tobias och hans fru jobbar på samma (enorma) arbetsplats som Tiger. Vi har aldrig umgåtts och byter bara några pliktskyldiga ord när vi springer på varandra.

Och nu skulle vi frottera oss med varandra på hans stora dag. Vi fattade ingenting. Tiger visade mig mejlet och jag sa "det måste ha kommit fel - vi kan omöjligt vara inbjudna!"

Igår träffades Tiger Tobias i ett jobbärende. Tobias ger Tiger en massa sidoblickar tills han slutligen frågar:

- Kommer ni eller?

Tiger hostar lite skuldmedvetet och hasplar ur sig att han inte hunnit prata med mig ännu... det har ju varit så mycket på sistone. Jag skrattade tills jag låg dubbelvikt när jag hörde det. Nu vet vi inte ens när det är eftersom Tiger raderat mejlet. Men vi kan ju omöjligt komma... eller?! Vad ger man till någon som man inte ens känner? Nu har jag så dåligt samvete att jag faktiskt överväger att gå dit!

Tips någon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0