Pyssel här hemma

Mitt trädgårdsland är på väg mot nya höjder! Ja, faktum är att hela trädgård är på väg mot nya höjder! Vår plattsättare var här och påbärjade etapp två så smått. Vi får våra trappor med smågatsten satta - de blir alldeles fantastiska! Näst på tur står gångarna fram till dörren på framsidan.

Själv har jag pysslat med landet. Jag har delat in det i fyra rutor och sått litegrann; lågväxande sockerärter De grace (samma som förra året), morot Resist-a-fly, sallad Tom Thumb och ruccola-sallat. I en av de andra rutorna blir det gröngödslingsväxter (Solros, ringblomma och blodklöver). Jag känner mig riktigt nöjd med helgen som helhet.

Barnen har lufsat omkring och bara njutit av vårvädret. Lilla A är ett med sin boobycar med tillhörande släp. Han är så snabb på den! Stora M har varit på kalas (igen!) och sen lullat omkring här hemma. Ha ha, hon ser verkligen ut som en "slumbo" med overall i sommarvärmen och mössan halvvägs ut och in. Den tösen har absolut ingen fåfänga alls :) Jag vet förstås vem hon har ärvt det av (och det är inte sin far...). Jag har tjatat på henne att byta ut overallen mot en fleece men hittills har jag talat för döva öron. När det blir för varmt hasar hon ner den runt midjan och blottar sin Hello Kitty-tröja som hon satt bak och fram. Ja, ja, jag får väl trösta mig med att när hon når tonåren kommer problemen troligtvis vara de omvända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0