HUGO!



Igår kväll var vi och hämtade vår nya familjemedlem, kattungen Hugo! I skrivande stund har jag en liten spinnande pälsboll framför mig på skrivbordet som med jämna mellanrum försöker ge den blinkande markören en snyting med högertassen. Just för tillfället är vi nog mest oroade över att han inte äter riktigt bra. Han stryker som en hemlös runt benen på barnen i hopp om att de ska tappa en matbit och han är snabbt framme och glufsar i sig. Det svindyra Iams Kitten dissar han däremot rejält... Jag köpte någon lyxvariant med oxkött (om han nu skulle gilla den bättre) men han nosade bara lite intresserat och strosade vidare. Han har alltså inte ätit ordentligt på ett dygn.

Både jag och Tiger har haft kli i näsan sen vi hämtade honom. Ännu ett orosmoln. Nu känns det dock bättre igen för oss båda. Kanske var det bara den initiala chocken som vi skulle igenom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0