På lerfötter av Terry Pratchett

Läsningen har legat nere ett tag. Inte med vilje egentligen... utan mer för att boken jag har liggande inleds med ett gräl. Grälet i sig var inte så allvarligt men tillräckligt för att jag ska avskräckas i min nuvarande sinnesstämning.

I torsdags började jag istället läsa den betydligt mer lättsamma "På lerfötter" av Terry Pratchett. I den osannolika staden Ankh-Morpork är allting som vanligt; Samuel Vimes leder sina stadsvakter mot allehanda brottslingar. Han har till sin hjälp de personer vi redan lärt känna; Morot, Angua, Nobbs och Kolon.

Den här gången drabbas staden av en förgiftning kombinerad med några märkliga mord. Vimes och hans mannar (och kvinnor) är ständigt steget efter. Humor på fyndigast tänkbara nivå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0